Arrived in NSW

12 maart 2013 - Batemans Bay, Australië

We verlaten Melbourne met regenweer en gaan op weg naar Phillip Island. Dit eiland staat bekend om zijn vele pinguins. We gaan eerst nog langs het pelikaanvoederen. Dit is altijd wel sjiek om te zien en vandaag zijn er zelfs 28 pelikanen. Na het pelikaanvoederen zitten wij nog iets te eten in onze campervan en zien we de vrouw terugkomen met vis. Nu gaat ze proberen grote roggen te lokken. We hebben geluk en zien hoe ze 4 pijlstaartroggen vis geeft. Martijn gaat ook in het water en kan ook zo een rog eens aaien. Op Phillip Island is er ook een chocoladefabriek. Hier gaan we naartoe en deze staat bekend om “The finest Belgian chocolate”. We zijn niet akkoord, onze Belgische chocolade is nog beter! We doen een wandeling aan de andere kant van het eiland en zien tijdens onze wandeling verschillende kleine pinguins. Heel leuk om te zien. s’ Avonds willen we naar de pinguinparade gaan kijken (pinguins die terugkomen van het eten zoeken overdag), maar na heel lang twijfelen besluiten we dit niet te doen. Het zou ons immers 44 dollar kosten en we hadden ze toch al gezien. De volgende dag besluiten we dan ineens om wel eens met geld te gooien. We gaan met dolfijnen en zeehonden zwemmen in Sorrento! Om half 9 ’s morgens vertrekken we al en het is eigenlijk veel te koud om in het water te gaan. We gaan eerst met de zeehonden zwemmen en dit is echt geweldig. Martijn heeft eerst wel veel problemen met het extreem koude water, maar Lore kan er beter tegen. Ze maakt heel sjieke foto’s en eenmaal Martijn bij de zeehonden geraakt kan hij er ook van genieten. De zeehonden stinken wel enorm, maar het is echt de moeite. Hierna gaan we op zoek naar dolfijnen, maar het enige wat we kunnen vinden zijn seadragons (zie foto). Omdat we geen dolfijnen hadden gezien mogen we de volgende dag weer gaan, maar moeten nog halve prijs betalen. Om de koude van ons af te krijgen gaan we die avond nog naar de lokale hotsprings. Vooral voor Martijn is dit extra genieten in de hete baden! Tantjes en vriendinnen van Lore, check deze website maar eens: http://www.peninsulahotsprings.com. De volgende dag is het iets warmer en het is weer heel leuk om met de zeehonden te gaan zwemmen. Nu kan Martijn er wel vlot in. Jammer genoeg zien we weer geen dolfijnen. Martijn gaat met de kapitein praten en ze zitten er wat verveeld mee, dus de volgende dag mogen we gratis mee. Weer om 9u ’s morgens en nu is het echt een leuke temperatuur om te zwemmen. Weer geen dolfijnen gezien, dus we mogen ook de namiddagtoer gratis mee. Na lang zoeken zien we eindelijk dolfijnen en als ‘vips’ mogen wij in de eerste en de laatste groep in het water. Jammer genoeg is het water wat troebel, dus hebben we hier geen foto’s van. Het was wel geweldig om in het water te zitten met dolfijnen die onder u zwemmen. Hierna kunnen we eindelijk verder reizen naar het zuidelijkste punt van Australie, Wilson Promotory. Hier doen we verschillende wandelingen en zien we weer een paar slangen. In de laatste twee weken hebben we 6 slangen gezien tijdens onze wandelingen en af en toe verschieten we ons toch kapot! Na dit natuurpark rijden we weer verder naar het volgende, Tarra Bulga. Dit is een groot regenwoud. De wandelingen zijn hier heel mooi, maar het zijn allemaal vrij korte wandelingen. De volgende stopplaats voor ons is Raymond Island. Dit is een eiland die we enkel kunnen bereiken via ferry, maar wanneer wij er zijn is deze kapot. Gelukkig varen er nu watertaxi’s, dan hebben we dat ook weer gehad. Raymond Island is bekend om zijn koala`s. Op een wandeling van 4km zien we minstens 30 koala’s. Bij elke koala hoor je Lore weer zeggen: kijk hoe schattig, kijk hoe lief, oooooohhh.. We rijden weer door en komen aan in Lake Entrance. Dit is een vissersdorp en Lore koopt haar verse scampi’s en gummyshark. Martijn kookt de vis op de barbecue en Lore vindt het heel lekker. Martijn eet geen vis, dus hij eet een lekker kippetje op de barbecue. We gaan hier naar een drankenhal en vinden weer een duvel voor Martijn. Maar 7 dollar, dit is een koopje! Een bak duvel kost hier 171 dollar, als er mensen interesse hebben om Martijn een bak duvel cadeau te doen. We verlaten de staat Victoria en komen aan in New South Wales. Op 20 maart komen Jochen en Lobke (broer en vriendin van broer van Martijn) aan in Sydney. We hebben dus nog tijd, want we zijn nog maar 400km verwijderd van Sydney. We gaan zwemmen in een poel onder aan Nethercote Falls, echt heel sjiek om te doen. Toen we naar daar wandelden kwamen we wel weer slangen tegen, maar geen zorgen, ze vluchten zodra we in de buurt komen. Deze nacht slapen we nog eens op een camping (afgelopen nachten hadden we telkens gratis geslapen) en op deze camping kunnen we gratis tennissen en minigolfen. Voor Lore is het de eerste keer dat ze tennist, maar ze vindt het wel heel leuk om te doen. De volgende dagen hebben we zo mooi weer dat we veel aan het strand liggen en ook nog pittige wandelingen doen. Nog 7 dagen bezighouden en we rijden verder met Jochen en Lobke! Dan hebben we ook terug een laptop en kunnen we de blog vaker aanpassen.

We’re leaving rainy Melbourne and are heading to Phillip Island. This island is known for its many little pinguins. Before we arrive there, we first go to the pelican feeding. This is always nice to see and today there are 28 pelicans. After the pelican feeding we’re enjoying a lunch in our campervan. When we’re finished, we see the woman that was feeding the pelicans. She’s going back to the beach and we follow her. Now she’s going to feed the stingrays. Very cool to see how she is feeding giant stingrays and Martijn can even pet a stingray. When we arrive at Phillip Island, we first go to the chocolat factory. Here is a sign ‘The finest Belgian chocolate’. We’re very sorry, but the chocolate in Belgium is better then this one. We go further and do a walk at the other side of the island. During the walk we see lots of little pinguins. In the evening we wanted to go to the pinguin parade (pinguins that are coming back after a day on the sea), but after hesitating for a long time we decide not to go. You have to pay 44 dollars to see it and we already saw the pinguins. The next day we do deside to spend a lot of money. We’re going to swim with seals and dolphins in Sorrento. We have to leave at 8.30 am and it is way to cold to go into the water! The first stop is with the seals. Martijn needs some time to adjust in the cold water, but Lore doesn’t feel the cold. She just has fun with the seals. The seals smell very bad, but it really is amazing to swim with the seals. Afther this we’re going to look for the dolphins, but too bad we don’t find any. We do find a seadragon (see picture), but no dolphins. As we can not find any dolphin today, we can go again the next day for half of the price. As this is the only time we are here, we decide to go for it. Due to the cold water and a breeze of today we visit the popular hotsprings of the peninsula. Especially Martijn loves bathing in these hot waters. The next morning we notice that it will be a warmer day so it is lovely to swim with the seals. This time Martijn doesn`t have any problems to get into the water. Unfortunately also today we can not spot one dolphine. Martijn talked with the captain and as they can not do something about this, we may go again the next day for free. Again at 9h in the morning and again warmer then the day before. Finally we don`t need that cup of hot chocolat anymore after being in the water. As luck lost us, we didn`t spot dolphins in the morning. The captain decided to take us again for the afternoon trip. And yes after searching a long time to dolphins, we finally found 7 of them swimming around in the bay. As real vip`s after 4 times we may go as 1st in the water and an extra time with the last group! What a feeling to be in the water with dolphins swimming below you. As the water was not clear we kept the camera on the boat and enjoyed of the moment swimming with the dolphins. Finally we can continue our trip to the most southern point of australia: Wilson Promotory. We walk different tracks and spot again some snakes.In the last two weeks we saw at least 6 snakes during our walks and from time to time it scared the hell out of us. We continue to the Tarra Bulga NP, where we driving throug a rainforest. The walks are very beautiful but short this time. The next stop will be Raymond Island. We only could get here with the ferry, but off course the ferry was broken. Luckily they had a plan B, watertaxi`s! This island is famous for his koala`s. On a 4km walk we see at least 30 koala`s! With every koala you hear Lore saying: look who cute and sweet they are... We are heading further to Lake Entrance, a real fisherman`s village. Lore has the opportunity to buy a piece of the local gum shark and fresh prawns. Martijn, our chef is preparing them ready on the bbq and makes himself a nice chicken breast. Mmm... lovely. We also visit the liquor store and Martijn buys himself a Duvel. Only 7 dollars that is cheap! If you want to buy a carton, you have to pay 171 dollars. Just in case if there is someone who wants to buy a carton for Martijn? We are leaving the stat Victoria and arriving in New South Wales. On the 20th of March we meet Jochen and Lobke there at the airport of Sydney ( Martijn`s brother and his girlfriend). We still have time as it is only 400km to drive to Sydney. We visit the Nethercote Falls and have a swim over there. Really cool to do! During our walk to this falls, we got scared again for a big snake, but no worries, they always run away as we come to close. This night we booked again a caravanpark (the last nights we slept every time on free spots). We spend the rest of the afternoon playing for free tennis and minigolf. It is Lore`s first time playing tennis and she do like this sport! The next days we relax at the beach and do some intensive walks. 7 more days to go and then we continue our roadtrip with Jochen and Lobke! They bring also back our laptop, so will have more the opportunity to update our blog!