Finally on the road!!

1 oktober 2012 - Perth, Australië

De komende dagen verlopen allemaal een beetje hetzelfde. Lore gaat lopen, Martijn verzint een uitvlucht om niet te gaan, het regent, we plannen onze trip voor ons vertrek zaterdag, we lopen wat doelloos rond in de winkelstraatjes en ’s avonds wordt er steevast gekaart. Één avond wordt er eens stevig gekaart, want dan gaan we drinkspelletjes doen met 3 Duitsers in ons hostel. Het worden telkens leuke avonden, maar te weinig met bier. Tijdens deze dagen zijn we ook eens naar Mandurah gegaan, een stadje waar de Venetiaanse kanalen lagen. Veel verwachtingen, maar er waren twee kleine kanaaltjes en dat was het. Dan ben ik trots dat ik Reppel ook het Venetië van Limburg mag noemen. We wandelen verder naar de haven en tijdens onze lunch (broodjes die worden gesneden met het zakmes en voorzien worden van een lapje kalkoenfilet) zien we drie dolfijnen in de haven. Zeer leuk om te zien en dan zijn we toch niet voor niets naar hier gekomen. Lore belt nog met haar vader voor zijn verjaardag en dan gaan we snel terug naar ons hostel. Het is immers berekoud met veel wind en regen.

Vrijdag wandelen we nogmaals door Perth en komen we eindelijk een Belgisch biercafé tegen! Martijn kan zijn geluk niet meer op wanneer hij het duvelbord ziet en we gaan een biertje drinken. Van een komt twee en dan drie, maar de (dure) duvels smaken!! Maar helaas komt dan een gevreesd telefoontje. De autodealer belt om te zeggen dat we dinsdag de auto pas mogen gaan halen. Martijn, al lichtjes beschonken van drie duvels, praat met hem en komt overeen dat we een huurwagen gratis krijgen en ons campingmateriaal niet moeten betalen. We gaan naar het hostel om ons spullen te pakken en zaterdag kunnen we EINDELIJK de weg op. Ruben heeft ondertussen werk gevonden, maar omdat het maandag een feestdag hier is, blijkbaar verjaart er een koningin ofzo, gaat hij met ons mee. We gaan de auto afhalen om half 8 ’s morgens en kunnen eindelijk vertrekken. Het gevecht om de bestuurderszetel wordt gewonnen door Martijn en mét gps (hier was ook een gevecht voor) vertrekken we naar het noorden. We ondervinden dat, eens je uit de stad bent, er nog maar één weg bestaat. Dit is de snelweg, maar is even breed als een gewone weg in België.  We zien eindelijk onze eerste kangoeroes! Jammer genoeg zijn deze alle drie al onder een auto gekomen en liggen ze dood langs de weg. Onze eerste stop is Pinaccles desert en hier is al direct een verrassing. Martijn stapt uit en na 5 seconden heeft hij al 10 vliegen op zich zitten. Een lichte overdrijving mag, maar dit is het helaas niet.  De wandeling naar het mooie Pinaccles, wordt er een goede voor onze armspieren. Vliegen worden weg geslaan, maar ze komen steeds terug. We rijden door naar het eerste ‘stadje’ en slaan hier wat eten in. Het is hier duur, dus we zijn zuinig. We parkeren onze auto langs de kant van een zandweg en koken in de auto. We gaan hier slapen en op een paar vissers na, worden we niet wakker geschrikt. De volgende dag rijden we door naar Jurien Bay en leggen we ons even neer op het strand en maken onze eerste duik aan de Westkust. Het is stralend weer, maar zelfs zo warm dat we niet blijven liggen. We gaan met de auto naar een natuurpark, maar moeten hier eerst door 10km offroad! Leuk om te doen en mooie uitzichten. We maken er een wandeling van 5km naar de top van een berg en keren terug naar de auto. We moeten hierna nog 10km langs de andere kant offroad en zien hier onze eerste levende kangoeroes en emoes! We parkeren ons weer aan de kant van een zandweg in Green head. Ons ontbijt wordt nu aan het strand gegeten, aan een baai, zalig gewoon! We rijden terug naar Perth, want Ruben moet op zoek naar een slaapplaats. Hij had een appartement gevonden voor twee maanden, maar Martijn zei om het eerst te gaan bekijken. De man zat immers in Amerika voor zaken en vroeg 1200 dollar voorschot. We gingen naar het appartement kijken en het bleek fraude te zijn. Heel blij dat we toch hebben opgelet en hij gaat gewoon naar een hostel. Wij zetten onze campervan neer in een mooie camping en kunnen eindelijk nog eens goed douchen en de was doen. Morgen gaan we normaal gezien onze eigen auto eindelijk kunnen halen. Fingers crossed!!!

The following days have the same structure. Lore goes for a run, Martijn makes up an excuses, it rains, we plan our trip for the roadtrip this Saturday, we walk through the shopping district and in the evening we play cards.  One night we play drinking games with 3 Germans we met in our hostel. The nights are always fun, but we don’t drink much alcohol. We also went a day to Mandurah, a city with the venetian canals. Twee little canals and that was it. I’m proud to say that I live in Reppel, the Venetia from Limburg. We expected a lot, but it was a disappointment. We ate our lunch (read: sandwiches which we smeared with our Suisse knife and turkey. While we were eating, we saw three dolphins in the harbor. Very nice to see, so our journey wasn’t for nothing. Lore made a call with her father because it was his birthday and we went back to our hostel. There was a very strong wind and it still rained hard.

On Friday, we saw our first Belgian beer café! Martijn is very happy there is duvel and we drink a beer. From one, comes two and three, but the (expensive) duvels tastes very good! But unfortunately, the feared phone call is there. The auto dealer calls and says we can’t have the car on Saturday, but on Tuesday. Martijn, a little tipsy, talks with him and agrees that we can have a free hire care for 4 days and free camping equipment. We go back to our hostel to pack our stuff and early in the morning we go to the garage to pick up our rental car. In the meantime Ruben found a job, but on Monday there is a public holiday, so he comes with us. Martijn is the first driver and we leave to the north. Once out of the city, there is only one road. This is called the highway, but it’s just a normal road. And we see our first kangaroos! Unfortunately, those are hit by a car and laying death next to the road. Our first stop is Pinaccles desert and there we have a surprise. Martijn gets out of the car and after 5 seconds he’s covered by flies. The walk through the Pinaccles desert is beautiful, but the flies are very annoying. We continue our trip to the first village where we ll buy some food. Although  it’s very expensive here we need to eat something. At Kangaroo point we ll prepare our meal of rice and chipolatas. As we may not drive at night we already have to look for a place to stay. We ll take a off-road entrance and stay for the night over there. Besides a couple of fishers we have a peaceful night. The next day we drive further to Jurien bay as a tip from our fisher friend Steve. We ll go straight ahead to the beach and took our first dive into the sea. It’s wonderful weather, it’s even that hot that we ll go to make a tour. For this tour we have to drive off-road for the first time. In the national park we ll make a 5km walk untill the top of the mountain. Once at the top we can enjoy  an amazing view. When we return to Jurien bay we spot our first 2 life kangaroo’s and some emu’s. For the night we ll choose again a place off-road in Greenhead to stay . in the morning we can enjoy of a breakfast at the  beach, it’s just amazing! We ll return to Perth because Ruben has to find a place in a hostel as he will start again working early in the morning. Martijn and me will stay the night in Rockingham at a camping place where we ll have showers and laundry service. And now praying to have our own campervan tomorrow !!