955 dagen later...

20 januari 2016 - Reppel, België

955 dagen na onze terugkomst van Australië op 2 augustus 2013 vertrekken we op 14 maart weer op een nieuw avontuur. Deze keer gaat het avontuur zich plaatsvinden in Nieuw-Zeeland. De afstand tussen Brussel en Wellington (de hoofdstad van Nieuw-Zeeland, niet Auckland dus) bedraagt maar liefst 18722km en het tijdsverschil kan oplopen tot 12 uur.

We gaan jullie weer zo veel mogelijk op de hoogte houden van onze avonturen via deze blog. Voor onze reis hebben we voorlopig enkel een heenvlucht geboekt en de eerste 4 nachten in Auckland in een hostel. We maken ook nog eerst een tussenstop in Sydney van 5 dagen om nog vrienden van ons te bezoeken.

Hou dus zeker na 14 maart deze site in de gaten, zodat jullie op de hoogte kunnen blijven van onze avonturen!

Tot slot nog een paar weetjes over Nieuw-Zeeland:

-          De kiwi is het nationale symbool van Nieuw-Zeeland;

-          Wellington is de meest afgelegen hoofdstad ter wereld. De dichtstbijzijnde hoofdstad is Canberra in Australië, op ruim 2000 kilometer;

-          Nieuw-Zeeland telt 4,4 miljoen inwoners en ruim 40 miljoen schapen;

-          De All Blacks zijn wereldkampioen rugby geworden verleden jaar;

-          De hoogste berg in Nieuw-Zeeland is Mount Cook met een top op 3724 meter hoog.

955 days later

955 days after returning from Australia, we will leave for another adventure! On the 14th of March we are heading to New Zealand. The distance between Wellington and Brussels will be 18722km and the time difference can be 12 hours . For those ones who are hesitating, the capital of New Zealand is Wellington and not Auckland.

Also this time, we are going to keep you up to date with all our stories in our blog. At the moment we only booked our flight and the 1st 4 nights in Auckland. Before we arrive in Auckland, we will spend first 5 days in Sydney to visit our friends overthere.

So keep in mind to check our website after the 14th of March to be informed about all our adventures.

Here are some interesting facts about New Zealand:

-          The kiwi is the national symbol of New Zealand;

-          Wellington is the most remote capital of the world. The closest capital is Canberra in Australia at a distance of 2000km;

-          There are living 4,4 million people and about 40 million sheeps;

-          Last year the All Blacks became worldchampion of Rugby;

-          The highest mountain of New Zealand is Mount Cook with a top on 3724 meters.

1. Timmermans Jean:
    20 januari 2016
    veel succes toegewenst in jullie nieuw avontuur!

Jean en familie
  2. Tante Rein:
    20 januari 2016
    Ook wij wensen jullie een prachtig nieuw avontuur toe en kijken er alvast naar uit om jullie nieuwe uitdagingen en avonturen te kunnen volgen!!!
    Heel veel plezier met jullie voorbereidingen en heel veel SUCCES op jullie nieuwe trip, ver weg......Heel veel liefs!
  3. Monique en Johan:
    21 januari 2016
    Zo chique dat jullie dit doen, ben echt jaloers maar hoop dat jullie er elke dag van kunnen genieten en ongelooflijke ervaringen zullen hebben.
    Amuseer jullie vooral, ik kijk uit naar de verhalen
  4. Kurt Wellens:
    21 januari 2016
    Het is duidelijk dat de reis- en avontuurmicrobe in jullie DNA zit! Veel succes en plezier tijdens dit nieuw avontuur en we kijken uit naar de reisverhalen!

Amuseer jullie...
  5. Tijskens Viviane:
    Martijn en Lore,

Wij wensen jullie ook een geweldige, avontuurlijke reis toe maar we gaan jullie ook heel hard missen.
    Wie zal met papa s'morgens discussiëren over welke voetbalploeg nu het beste is?Genk of Club Brugge ( want daar zijn jullie nog niet uit ) en wie moet die duveltjes leegdrinken?
    De cava en witte wijn zal ook slecht worden want er was bij jullie altijd een reden om te aperitieven/feesten.
    Jullie "nestje" boven houden we alvast vrij voor jullie.

Het ga jullie goed en vooral geniet...
  6. Joeri, Karolien en kids:
    Lore en Martijn,

Wij zijn alvast heel heel heel erg jaloers op jullie! Geniet er vooral van en wij kijken uit naar jullie verhalen...
  7. Tante Zus:
    21 januari 2016
    Heel veel succes en vooral genieten!
  8. Ome Corneille en tante Christianne:
    Lore en Martijn,

Heel veel succes geniet van deze reis en we zullen met veel belangstelling en interesse de verhalen lezen op jullie reisblog.
  9. Fery:
    22 januari 2016
    Veel plezier
  10. Nieves:
    23 januari 2016
    I will keep in mind to check your website!!!!!!! What an incredible adventure!!!!!!!!!! GOOD LUCK GUYS!
  11. Patrick truyens:
    23 januari 2016
    in elk geval een hele goede reis toegewenst , ik heb wel een beetje bewondering voor wat jullie doen, ik hoop voor jullie het beste en wens jullie veel geluk met jullie plannen , DAT ZE ALLAMAAL MOGEN UITKOMEN
  12. Willy en martine:
    Martijn en Lore,
    Toen mama zei dat jullie opnieuw op reis zouden gaan met vertrekdatum in maart dacht ik "oh dat is nog even" maar nu krijgen we opeens jullie blog binnen, zodat we jullie kunnen volgen en nu denk ik "oh dat komt wel heel dicht bij"...
    Uiteraard wensen we jullie de mooiste, beste, veiligste reis toe, een reis die jullie nooit zullen vergeten.
    Dat het een jaar wordt vol dromen en dat sommige mogen uitkomen...
    een jaar zoals jullie nog nooit één gehad hebben (alhoewel dat misschien moeilijk is) een jaar waarin jullie heel veel mogen ontdekken, ervaren, meemaken, een jaar waarin jullie alle dagen vol bewondering staan van zoveel moois, een jaar vol ....
    Kortom, Martijn en Lore, maak er iets ongelooflijks moois van en dat wij mogen meegenieten op deze blog !!
  13. Giselle:
    23 januari 2016
    Ik ga jullie zeker volgen, zooooo gaaf wat jullie gaan doen!!!! Heel veel plezier, geniet geniet geniet.... Liefs Giselle
  14. Lambrechts:
    24 januari 2016
    Martine&Guido:
    Lore en Martijn,
    Het komt stilaan korter bij,dat jullie vertrekken, voor weer een grote uitdaging!
    Wij wensen jullie een supper toffe reis! Veel succes en geniet ervan!
    Ook wij genieten mee via jullie blog!
    Groetjes
  15. Willymayte:
    1 februari 2016
    We are so happy for you !! After this freaking crazy 2014-15 you really deserve it !! Nh and Belgium in general will miss you !

Your friends Willy and Mayte
  16. Sissie:
    14 maart 2016
    Lore & Martijn,

We wensen jullie een heel goede vlucht, reis en een prachtig jaar toe daar in NZ! We gaan jullie hier missen en kijken alvast uit naar onze trip naar het verre NZ om jullie te vergezellen voor een tijdje... Veel plezier en we zijn benieuwd naar de verhalen die hier zullen volgen op jullie blog!

Veel liefs en succes!!!
    Sissie & Stijn