Terug thuis! Back home!

8 augustus 2013 - Meeuwen-Gruitrode, België

We hebben nog minder als twee weken in Australië en nu hebben we gene auto meer. We blijven nog drie dagen in Brisbane en daarna 10 dagen Sydney. In Brisbane verblijven we in een hostel en we krijgen onze dagen hier om door te lopen, wandelen, pintje drinken en genieten van het vrij goede weer. We moeten op maandagochtend om 8u ons vliegtuig halen naar Sydney, dus we moeten al om 4u30 opstaan. Wanneer we aankomen in Sydney merken dat we toch in een ander klimaat terechtkomen. Het is winter in Sydney en we zijn nog maar de enigen die op ons teenslippers rondlopen. Al de rest loopt met dikke winterkledij rond. Toch een beetje overdreven, want het is toch 15 graden overdag. We moeten gelukkig niet meer op zoek gaan naar een slaapplaats. We kunnen 10 dagen blijven bij Ray, een kameraad die in Sydney woont.

De 10 dagen in Sydney gaan veel sneller om dan we hadden verwacht. Omdat we bij Ray blijven slapen, gaan we heel veel doen met Andri en hun kameraden. Zo gaan we een avond bowlen, bingo spelen, op stap, poolen, picknicken, … Met Ray gaat Martijn ook naar de voetbaltraining en hij gaat ook twee keer squashen, één keer met Santino en één keer met Ray.

Met ons twee gaan we ook nog paar dagen Sydney verkennen en gaan we naar plekken waar de reis 11 maanden geleden voor ons was begonnen. Toch een heel vreemd gevoel dat ons avontuur nu ten einde loopt. We hebben het hier zo goed gehad en zoveel meegemaakt, maar nu is het tijd dat ons echte leven terug begint. We hebben woensdag onze vlucht naar Schiphol. Onze vlucht vertrekt om 22u ’s avonds en weer hebben we een goede hulp aan Ray. Hij brengt ons naar de luchthaven, zodat we niet via trein/taxi moeten gaan. We bedanken hem voor de afgelopen dagen en wij zullen hem goed ontvangen in september, dan komt hij naar België.

De reis terug naar huis gaat er ene van zeer lange adem zijn. Wij zijn in totaal 48 uur onderweg om tot in Schiphol te geraken, nog niet thuis zijn dus. We hebben immers een tussenstop van 17 uur in Taiwan. We mogen de luchthaven niet uit, dus we spelen wat uno, kijken 100 keer op het internet en proberen toch wat te slapen. Na het lange wachten vliegen we nog naar Bangkok en dan stappen we ons laatste vliegtuig op. Het is ons tiende vliegtuig van het jaar en het zal wel het laatste zijn. Deze vlucht duurt nog twaalf uur, maar veel slapen we niet. Het is spannend om terug de familie en vrienden te zien. Na 48 uur onderweg te zijn landen we eindelijk in Schiphol. Nu is de spanning er helemaal en we moeten nog lang wachten eerdat we onze bagage krijgen. We wandelen uiteindelijk door naar de aankomsthal en daar zien we twee grote spandoeken. De moeders duwen iedereen aan de kant en vliegen ons de nek om. De traantjes vloeien bij de dames en de emoties komen los. Er staan ook kameraden van Martijn en die hebben natuurlijk duvel bij de hand. Martijn drinkt er al twee (het was nog maar 10u ’s morgens) en daarna gaan we terug naar België. De autorit naar huis gaat heel vlot, want er wordt heel veel verteld. De komende dagen worden wij geleefd, wat wij natuurlijk heel tof vonden. Vrijdagnamiddag gaan we eten bij Lore haar ouders, vrijdagavond komen Martijn zijn kameraden als verrassing, zaterdag is het verrassingsfeest bij Lore en zondag komt heel de familie naar Lore. Na drie dagen zit het feesten erop. Vanaf nu moeten we terug wennen aan het feit dat onze droomreis erop zit.

Na een jaar reizen kunnen we zeggen dat dit de beste beslissing van ons leven was. We hebben heel veel meegemaakt en vooral veel bijgeleerd hoe je dingen moet aanpakken. We zijn ook blij dat we heel erg goed terug werden opgevangen door de familie en vrienden.

Terug thuis! Back home!

We still have less than 2 weeks in Australia and without a car. In Brisbane we will stay another 3 days and afterwards we will spend our last 10 days in Sydney. In Brisbane we will stay in a hostel. The following days we will spend our days with walking, running, having a drink and  enjoying of the good weather! On Monday we have to wake up really early as our flight is already at 8h am. Once we arrived in Sydney we notice that it is again another kind of climate. At the moment it is winter time in Sydney and we are the only one who are walking around with tongs. All the other people are wearing warm winter cloths.  A little bit exaggerated as it like 15 – 18 degrades during the day. Luckily we won’t have to search for a hostel. Ray, a friend, offers us to sleep those days at his place in Sydney.

The 10 days are passing faster than we expected. As we are sleeping at Ray’s place, we are spending lots of time with Andri and their friends: Bowling, bingo, having a drink, playing pool, having a picknick,… Martijn also joins ray at his soccer training and he plays as well squash with Santino and Ray. Very sportive last days!

During the day we spend our time in Sydney and we are returning to the places we visited where our travels begun 11 months ago. Very strange feeling that our adventure is coming to an end. We had such a good time here and saw so many things but now it is time that our real life start again. On Wednesday we have our flight back to Schiphol. Our flight is leaving at 10h pm. Again Ray is the best as he is bringing us to the airport. We thank him a lot for what he did for us the last 10 days and we will welcome him in September when he will come to Belgium!

The journey back home is very exhausted. In total we will be 48h travelling to get to Schiphol. In Taiwan we will have a stop of 17 hours. As we have to stay on the airport we play some games, watch like a 100 times on the internet and are trying to sleep a little bit. After the long waiting hours we will fly to Bangkok and then it is time for our last plane. It will be our 10th flight and probably last flight this year. That flight will take another 12 hours without lots of sleep to Schiphol. It is very excited to see back our family.

After 48 hours we finally arrived at Schiphol. So excited but we still have to wait a long time before getting our backpacks. Finally the moment is there. We are walking through the arriving part and are seeing some big banners for us. Our mum’s are pushing everyone at the side for getting to us. Off course there will be some tears as it is a very emotional moments. Also some friends of Martijn came with off course Duvel! Martijn enjoyed a lot of his first 2 Duvels before heading back to Belgium. The ride back home is passing really easy as there is a lot to talk about! In the coming days it will be very busy for us. That Friday we have dinner at Lore’s home, Friday night there is a surprise party at Martijn’s home from his friends, on saterday Lore’s friends organised a surprise party at her home and on Sunday the whole family of Lore is coming. After 3 days of partying it is enough. From now on we have to realise that our dream trip is over.

After 1 year of travelling we have to say that it was the best decision of our life. We made through a lot and learned how you have to handle things. We are also glad we are back home and that our family and friends gave us a very welcome feeling.