Eindelijk levende kangoeroes / Finally, kangaroos that are alive

23 oktober 2012 - Kalbarri, Australië

We gaan terug naar het zuiden. We verlaten het mooie Karijini en gaan terug de frisse wind aan zee opzoeken. We rijden een volledige dag, met een nachtje rust langs de kant van de weg. De volgende middag komen we aan in Exmouth. Dit is een stadje aan zee, met hierna Cape Range National Park. Dat wordt onze stopplaats voor de komende drie dagen. De eerste dag zien we al direct walvissen vrij dicht aan de kust! Deze hadden we nog niet gezien en zijn echt wel indrukwekkend om zo dicht aan de kust te zien! Voor de rest gaan we hier elke dag wat wandelen in de voormiddag en snorkelen in de namiddag. We liggen op een campingplaats aan zee, met een meertje op 50 meter van ons. Hier komen eindelijk de kangoeroes eens drinken. Op deze drie dagen tijd zien we 30 levende kangoeroes, dit hadden we nog niet meegemaakt. Tijdens een avondwandeling op het strand, zagen we de kangoeroes zelfs op het strand en in de duinen! Na een namiddag snorkelen kwamen we een koppel tegen dat het strand vlakbij de zee aan het filmen was. We vroegen wat ze zagen en ze zeiden: hier zitten veel schorpioenen! We kijken elkaar aan en vragen: zijn het geen krabben? Nee, nee, ze houden vol dat het schorpioenen zijn. We zien de beesten onder de rotsen uitkomen en natuurlijk zijn het krabben. We zeggen dit en het koppel gelooft ons pas nadat we het 3 keer overtuigend uitleggen. We vragen waar deze mensen van zijn en ze zijn van…. Venlo!

De volgende dag gaan we een hele dag snorkelen in Turqoise bay. Één van de mooiste plaatsen om te snorkelen aan de westkust. We snorkelen een hele dag en zien supermooie vissen, waaronder nemo en de zwart/wit/gele vriend van nemo (ja Dana, ook geel). We zijn heel de namiddag op zoek naar een zeeschilpad om bij te zwemmen, maar konden er geen vinden. We leggen ons rond 16u neer op het strand, klaar om terug naar ons campingplaats te gaan. Plots ziet Martijn een schildpad lucht happen en sprint terug de zee in. Lore komt achterna en eindelijk kunnen we met een grote zeeschilpad zwemmen. Martijn kan er zelfs mee op de foto.

De volgende ochtend vertrekken we terug richting zuiden. We gaan nog een dagje snorkelen in Coral Bay en rijden nog verder, zodat we niet moeten betalen om op een campingplaats te slapen. De ochtend begint wel heel erg stom. Lore heeft slecht geslapen omdat ze slecht nieuws heeft gehad van het thuisfront (wat ondertussen wel in orde is). Martijn is lastig omdat Lore alweer om 6u ’s morgens hem wakker maakt en nu ook met de leuke mededeling dat Club Brugge 4-1 heeft verloren. Daarna gaan we een kleine wandeling doen, maar tijdens deze wandeling glijdt Martijn uit en valt hard op zijn heup en pols. Een beetje verder stoot hij zijn teen en ligt deze helemaal open en om het af te maken stapt hij in de zee op een schelp waardoor hij een snee heeft onder aan zijn voet. Dik gefrustreerd wandelen we verder, Lore durft niets meer te zeggen en Martijn bokt wat verder. We slapen langs de weg en ’s morgens vertrekken we naar de blowholes (water dat door gaten wordt gespoten door de zee) dichtbij Carnarvon. Hier blijven we een half dagje en gaan we weer door naar Kalbarri, waar we nog steeds een wandeltocht moeten gaan doen. Onderweg stoppen we weer langs de weg, een negende nacht zonder te betalen, mét een Carlsberg voor het slapen gaan. Met dank aan de vader van Lore!! Voor degene die zich afvragen hoe het met Martijn zijn drinken zit, dit was pas het eerste pintje in 10 (tien, je leest het goed) dagen!

Finally! Kangaroos that are alive!

We’re heading back south. We leave Karijini and are going to the sea in Exmouth. We drive one day, with a night sleeping on a rest area and at noon we arrive in Exmouth. A little bit further is Cape Range National Park. This is our stop for the next 3 days. Each day we do a walk in the morning and snorkel in the afternoon. We will camp on the beach next to a little lake. Once in a while you can spot some drinking kangaroo’s over there.  During this 3 days we ll count like 30 kangaroo’s. What a great surprise, especially for Lore because she will finally win a set in our kangaroo game. We even saw kangaroo’s on the beach and dunes during evening walks. When we were snorkeling, we saw a couple filming something on the beach. After asking what it was, they told us that there were some scorpions. We look to each other and wondered if they didn’t mean crabs?? No, no they kept saying it were scorpions. When we saw the animals, we knew it were crabs and explained them. We asked them which nationality they had and it were dutchies.

The next day we snorkeled a whole day at Turqoise Bay. One of the most beautiful places to snorkel at the west coast. We see very beautiful fishes such as Nemo, the black/white/yellow friend of Nemo ( yes Dana also yellow). We try to spot some sea turtles but unfortunately we couldn’t see any. Around 4pm we prepare ourselves to go back to the campsite. Suddenly Martijn sees a turtle going for some air. He jumps into the water and Lore comes after him and finally we can swim with a sea turtle as well. Martijn is so proud on his picture together with the turtle.

The next morning we are heading back south. We ll do a stop in Coral Bay for another Snorkelday . Unfortunately the morning didn’t start good. Lore slept bad because she heard some bad news from home (right now everything is fine). Martijn was pissed because Lore woke him already up at 6 in the morning and with the happy news that Club Brugge lost with 4-1. Beside that Martijn felt down on his hips during a beach walk that morning. A while further he hurt his toe to a rock and if this wasn’t enough he got a cut as well from a shell on the bottom of his feet.  Frustrated he was, we kept on walking. The nights after we ll sleep at campingsites along the highway to save some money. Before visiting again the Kalbarri National park, we ll go to the blowholes in Carnarvon.  In Kalbarri, we still didn’t do all our walks because last time we had car trouble. We are already looking forward to do finally these walks. Today was again a very happy day, especially for Martijn. He saw Carlsberg that was in promotion. So after 10 long days, he could finally drink his first beer !