Op naar Nieuw-Zeeland!

21 maart 2016 - Sydney, Australië

De vlucht naar Australië was voor ons zeer goed verlopen. De vlucht naar Dubai verliep zeer vlot en we hadden in Dubai iets lekker kunnen eten met onze vouchers. Voor Lore was het een ontbijtje, Martijn ging voor avondeten (we hebben toch totaal geen besef van tijd meer). Daarna hadden we een vlucht van 14u richting Sydney. Ook deze verliep vlot, alhoewel we de airco vol op ons gezicht hadden, waardoor we ons toch dik moesten inpakken. Tijdens deze vlucht zaten er ook minstens 10 kinderen onder de 3 jaar in de buurt van ons. Tijdens de volledige vlucht van 14u was er geen enkel moment dat het stil was. Er was telkens wel één baby die zich liet gelden. Gelukkig hadden we hoofdtelefoons en konden we films en series kijken. Eenmaal geland in Sydney kwam Ray ons uithalen en gingen we met hem naar het centrum. Hij ging werken en wij hebben Sydney nogmaals verkend. Eerst in de regen, daarna onder een mooie zonneschijn. We hebben vandaag veel gewandeld (ook tweemaal over de Harbour Bridge) en zijn uitgeput wanneer we bij Ray zijn thuis zijn. We gaan allebei zeer vroeg slapen.

De tweede dag in Sydney zijn we naar de Taronga Zoo gegaan. Normaal kost dit 46 dollar per persoon, maar Ray zijn vriendin werkt hier dus mogen we gratis binnen. Vooraleer we bij de zoo aankomen, moeten we wel nog eerst een wandeling maken van 1,5km. Hier loopt het al vrij snel mis. Tijdens de wandeling regent het alweer (het gaat trouwens 4/5 dagen regenen tijdens ons verblijf) en Lore stapt op een rioolput wat ineens inklapt. Ze zakt een halve meter door de grond, volledig in het water en schaaft haar knie, handen en is in shock. Martijn troost haar en verzorgt haar wat, maar ze wordt duizelig en Martijn belt aan bij het dichtstbijzijnde huis. Dit is een kast van een villa en enkel de poetsvrouw is thuis. Zij brengt ons met de auto naar de zoo en daar krijgt Lore verdere verzorging. We leggen ijs op haar knie en wachten een half uur en daarna kunnen we toch genieten van een dagje zoo. Wel apart, giraffen zien met in de achtergrond de Harbour Bridge en Opera House.
s’ Avonds bij Ray zijn appartement had Martijn kangoeroeburgers gemaakt op de barbecue. Zéér lekker!

De derde dag gingen we naar Bondi beach omdat ze een mooie dag hadden voorspeld. Na anderhalf uur liggen en genieten op het strand sloeg het weer echter om. Uren aan een stuk heeft het geregend en we konden niets anders doen als schuilen. Toen het toch een beetje opklaarde, zijn we maar langs de mooie kust gaan wandelen ipv strandliggen. ’s Avonds zijn we samen met Ray en zijn vriendin naar een pub gegaan en gaan uiteten. De dag erna (we zijn zaterdag ondertussen) is het eindelijk een mooie droge dag! We zijn met Ray zijn vrienden gaan ‘ontbijten’. Het ontbijt was immers minstens een volwaardige lunch. Iedereen een broodje/hamburgers en sommige zelfs frieten (om 10u ’s morgens). Erna zijn we over de markt gaan wandelen en erna naar het beachvolleybal gaan kijken. Martijn is grote fan geworden! Dit zal wel duidelijk worden adhv de foto’s ;-). Deze avond hebben we een spelletjesavond met 8 vrienden. Zeer leuke avond en we leren allerlei nieuwe Australische woorden zoals queefing, gloryhole, smegma,… Voor de geïnteresseerden: indien we het woord niet kenden, konden we het opzoeken via google, maar enkel kijken naar de afbeeldingen.

Zondag was weer een regenachtige dag. Martijn was met Ray mee gaan voetballen. In de gietende regen. Gelukkig is het hier nog steeds 22 graden, dus was het niet te koud. De match werd gewonnen met 5-1 en Martijn had gescoord en een assist gegeven. De transferpapieren moeten wel nog ondertekend worden. Namiddag hebben we een hele dag met Andri gespendeerd. Iets gaan drinken en ’s avonds naar haar thuis en zij had avondeten gemaakt. Kortom, een geslaagde dag!

En nu zijn we maandagochtend 8u en zitten we te wachten in de luchthaven. Klaar voor het echte avontuur!!!

Off to New Zealand!

The flight to Australia went very well for us. The First flight to Dubai went super and we had a nice diner in Dubai. For Lore it was breakfast, for Martijn diner. We didn’t had any idea what time it was. After that we had a flight to Sydney, what was an 14 hour flight! Also this flight went well, although we had 10 children sitting near us. During the 14hour flight it wasn’t still for 1 second! Thank God we had headphones, so we could watch movies and series. Once in Sydney, we had a good taxi. Ray picked us up and brought us to the center of Sydney. He went to work and we could explore Sydney again. First in the rain, afterwards in a nice sunshine. We walked a lot and also 2 times over the Harbour bridge. Once we were at Ray’s place, we went to sleep very early.

The second day in Sydney we went to Taronga Zo. Normally this costs 46 dollars each, but Ray’s girlfriend works there so we could go for free. Before we went to there, we had to walk for 1,5km. And here it nearly went very wrong. It rained a lot and when Lore stepped on a drain gate, the concrete collapsed. She fell half a meter in the ground and was totally in shock and hurt on her knee and hand. Martijn helped her, but she couldn’t walk the first moment and was getting dizzy. Martijn went to a villa and asked if they could help us. Only the cleaning lady was there and she brought us to Taronga zoo were Lore got her first aid. After we put some ice on her knee and waited for half an hour we could go further to the zoo. It’s something strange, seeing giraffes with the opera house on the background. When we got at Ray’s place we made some rooburgers on the barbecue. Very good!

The third day we went to Bondi beach because the forecast said it would be a nice day. But after an hour and a half on the beach, the weather changed. It rained for hours and the only thing we could do was standing under a roof and waiting. When the weather became a little bit better, we went for a walk on the coastline with very nice views. During the evening we went for diner with Ray and his girlfriend in a pub. The day after (it’s Saturday now) we went for breakfast with Ray and some friends. It was more lunch then breakfast, because everyone had a sandwich or burger with fries (at 10am). This was finally a beautiful day with all day sun. We watched the beachvolleybal and Martijn is a huge fan now. If you see the pictures, you know why.

This evening we have game night with 8 friends. Another great evening and we both learn new Australian worth’s like queefing, gloryhole, smegma,… For the curious ones under us: in case you don’t know the worth, we could only check it with google images.

Sunday was another rainy day. Martijn went with ray playing soccer. It was pouring rain that moment. Luckily we still have 22°C so not cold at all. They won the game with 5-1 and Martijn scored his first goal in Australia. Besides this he also gave an assist. Except for the signature, the transfer is already arranged. In the afternoon we met Andri and spent a whole day together: watching a bit beach-volley, having a drink and went for dinner at her home. A very lovely day!

Right know it is Monday morning and we are waiting in the airport for our next flight.

Finally the real adventure can start.

Thank you to all our Australian friends for your lovely kindness during those 5 days...