Terug in Geraldton / Back in Geraldton

3 januari 2013 - Geraldton, Australië

Op 26 december gaat Lore nog één dagje werken. Het wordt haar laatste dag en in Australië is het boxing day. Dit is een publieke feestdag, dus Lore krijgt bijna dubbel betaald nu. Net voordat ze begint met werken worden we uitgenodigd om vrijdag te gaan vissen in Geraldton. We besluiten om de volgende dag terug naar Geraldton te gaan, naar de familie waar we al waren geweest. Donderdag komen we hier aan en we krijgen weer een warm welkom. Ze zijn allemaal blij om ons terug te zien. Mace, 1 van de kinderen, is zo blij en zegt: nu zijn we eindelijk weer een 1 grote familie. We blijven hier tot na Nieuwjaar en dan gaan we weer terug rondtrekken. Vrijdag staat Martijn op om 4u ’s morgens om samen met Clinton en nog 5 andere mannen te gaan vissen. Lore blijft thuis bij de kinderen en bij Narelle. Het vissen gaat echt super! Martijn vangt 12 vissen en drie van de grootste vissen op de boot. Er zijn er zelfs die jaloers zijn op Martijn omdat hij zo een goede vangst heeft. Op de boot is ook een barbecue en tijdens het vissen worden er ook een paar op de barbecue gegooid. Wat een leven is het hier! ’s Avonds helpt Lore bij het fileren van de vissen en kan ze nog van de verse vis proeven.  Martijn is zo moe dat hij al vroeg in bed ligt.

Op zondag gaan we met een groot deel van het gezin naar de film. Voor de eerste keer in Australië gaan we naar de film. Het is buiten telkens meer dan 40 graden, dus we zijn blij dat we eens binnen zitten. Lore is al twee nachten binnen gaan slapen, omdat het in de auto veel te heet blijft. Na de film halen we eten bij de Kentucky Fried Chicken en als je voor 8 personen eten koopt, ben je toch direct veel geld kwijt.

Clinton kan Lore overtuigen om ook mee te gaan vissen de volgende dag. Nu vertrekken we pas om half 7 ’s morgens, omdat er nog te veel wind was. De heenweg gaat het vrij goed met Lore, maar wanneer we stoppen 40km ver in de zee gaat de boot vrij fel op en neer. Het duurt geen 2 minuten of Lore is zeeziek. De mannen gaan weer vissen, maar Lore blijft boven op de boot zitten om iets beter te worden. Vandaag vangt Martijn 8 vissen, maar deze keer niet zo groot. Lore heeft maar twee goede momenten op de boot. Telkens gaat het 20 minuten goed nadat ze eens even overboord heeft gehangen. Op die momenten vindt ze het tof, maar het is toch een hel voor haar. We blijven tot 14u namiddag en Lore slaakt een zucht van opluchting wanneer we vertrekken. Het is vanavond oudejaar en ze vreest dat ze niets kan drinken of eten. We zijn echter nog maar 5minuten op de terugweg of Clinton laat Lore varen. Het gaat haar ineens veel beter en ze geniet er terug van. We halen nog krabpotten boven en we hebben er 4. Oudejaarsavond beleven we vrij rustig. We eten eerst heel lekker en om half 12 ’s nachts gaan we het zwembad in. Het is buiten nog 30 graden, dus het is ideaal weer om nog in het zwembad te zitten. We drinken champagne in het zwembad en zetten zo het nieuwe jaar in! Wat een zalig gevoel!

Op 2 januari blijft Martijn samen met Clinton thuis om voor de kinderen te zorgen. Vandaag is het namelijk Ladies day voor Narelle en Lore. Ze vertrekken al vroeg in de voormiddag zodat ze genoeg tijd hebben voor alles. Eerst gaan ze wat shoppen en erna lekker lunchen in een brasserie met zicht op zee. ‘ S namiddags is het tijd om weer van een film te kunnen genieten. Ze gaan de film Hobbit kijken en dit was de moeite waard! Wat een zalige ontspannende dag wat Lore veel doet herinneren aan een ladies day in België met haar vriendinnen. Wanneer we tegen de avond terug thuiskomen is iedereen heel blij. Enkel Martijn was een beetje jaloers want we waren de Hobbit gaan kijken zonder hem en omdat we de hele dag weg waren en niet eens bier hadden meegenomen. Omdat hij ‘s avonds het spel “the circle of death” wou spelen samen met Narelle, Clinton en Lore, was hij uit voorzorg toch maar bier gaan halen. Hij wou hun eens tonen hoe dat hij zijn studententijd beleefde. Het werd een zeer grappige en plezante avond, die niet voor iedereen even goed eindigde.

The 26th of December will be the last day of working for Lore. It is boxing day in Australie and so double paid. Just before she wanted to go working, we get invited to go fishing on Friday. So we decided to already leave the next day to the family in Geraldton. After a trip of 4 hours we arrive there and received a very warm welcome. They are all very happy to see us back. Mace, 1 of the kids is even so happy that he says: finally we are back 1 big family. We will stay here a week and after this we continue our trip though Australie again. Friday Martijn has to get up already at 4h in the morning as he is going to join the fish trip of Clinton. Lore stays home with Narelle and the kids. Martijn loves the fishing day. He catch 12 fishes and 3 of them are the biggest on the boat. It even seems to be that the others are jealous on him because he has a great catch that day. On the boat is also a bbq to taste some of the delicious fishes they caught. What a great life here! In the evening Lore is helping Clinton to cut the fishes and to help cooking those delicious fishes. Martijn is so tired that he goes really early to bed.

On Sunday it’s family day and we can go with the whole family to the movies. For the first time in Australia we go to the movies. Outside it is more than 40° and so we are very happy to stay inside. Lore already slept 2 nights on the couch inside the house because it stays too hot in the car. After the movies we pass the Kentucky Fried Chicken drive-in to buy some lunch.

The next day Clinton talks Lore into join him, Rory, Martijn and his dad to go fishing. We leave only at 6h30 in the morning because there was still lots of wind. The boat trip is great until we stop like 40 km far in the Ocean. The boat is going heavy up and down. It doesn’t take 2 minutes or Lore is already sea sick. The guys are starting to fish and Lore stays above to feel herself better. Today Martijn caught 8 fishes but this time they are not that big. Lore only has 2 good moments on the boat. Every time 20 minutes she feels herself good and enjoys of  sitting on the board of the boat with her feet in the water. Those moments are every time after she was hanging over board. We stay until 14h and Lore relieves when we are heading back to the harbour. Tonight is New Years eve and she is afraid she cannot drink or eat something. We are only 5 minutes on the way back and Clinton leaves Lore driving the boat. Suddenly it goes way better with Lore. We are catching as well the crayfish pots above and we caught 4 of them who had the good size to keep. The celebration of New Years eve will be for once calm.  We have first a delicious dinner and at 11h30 we jump into the pool. It is still 30° outside, so perfect to be in the pool. At midnight we drink champagne in the pool to celebrate the New Year. What a great feeling!

On the 2nd of January Martijn stays home with Clinton to take care of the kids. It is Ladies day for Narelle and Lore. They leave at 10 o’clock in the morning, so they have enough time to do everything. First they’re going to do some shopping, afterwards a lunch in a restaurant with sea view. In the afternoon, they are going to a movie, the Hobbit! It was a very good movie and a very relaxing day for both of them. This day reminds Lore of her ladies days with her girlfriends in Belgium. When they come back in the evening, everyone is very happy. Only Martijn is a little bit jealous. They went to the Hobbit without him and he is mad because they were gone all day and didn’t even brought beer! It was a good thing that Martijn went to the liquor store in the afternoon. In the evening we play ‘circle of death’. Martijn always did this during his student time and now also Clinton and Narelle know this game. It was a very funny and amusing night, that didn’t end well for everyone.