Eindelijk terug op weg! Back on the road!

15 januari 2013 - Dunsborough, Australië

Zondag is het Clinton zijn verjaardag en komen er 35 mensen eten bij hun thuis. De komende drie dagen zijn Narelle en Lore dus veel aan het koken. We plonsen dagelijks in het zwembad, omdat het hier heel warm blijft. Ook de nachten zijn verschrikkelijk warm. Lore zei al twee nachten na elkaar dat ze een muis in de campervan hoorde, maar Martijn had niets gehoord en geloofde het dus niet. De derde nacht werd Martijn er zelf van wakker en zag direct de muis rondlopen. Hij blijft een hele nacht wakker en probeert te muis te vangen, maar zelfs in een auto zijn er teveel kleine hoekjes waar een muis zich kan verstoppen. Om half 6 ’s morgens gaan we dan maar lopen, omdat Martijn toch niet meer kan slapen. We vragen een muizenval aan Clinton en de volgende nacht is de muis eindelijk gevangen.

De volgende dag hebben we de auto eindelijk geverfd! Lore had de letters getekend op karton en deze uitgeknipt. De verfbussen hadden we aangekocht en we konden eraan beginnen. Bij de eerste letter ging het al mis, maar we hebben toch heel de zin afgemaakt. We hebben Steven zijn levensmotto erop gezet: Live your dreams. Achter op de auto hebben we twee kangoeroes geverfd. Het resultaat kunnen jullie zien bij de foto’s.

Martijn is ook nog eens gaan jagen met Clinton. Zijn jeep was kapot, dus gingen ze met de quad. Martijn zat achterop met de shotgun in zijn hand. Een stuk moeilijker, maar hij kan toch een konijn, twee wilde katten en een vos doodschieten. De volgende dag is het Clinton zijn verjaardag. Iedereen komt vanaf de middag wat eten, maar in Australië neemt blijkbaar iedereen zijn eigen drank mee. Wel grappig om te zien, iedereen die met zijn eigen frigobox afkomt. Wanneer iedereen is vertrokken, vieren wij het weer verder in het zwembad. Er wordt weer heel wat afgedronken, ook omdat dit onze laatste avond bij de familie is. De volgende dag vertrekken we weer verder. EINDELIJK terug rondreizen. We slapen de eerste nacht langs de weg, pal op het strand. Zalige locatie en we zetten  ons neer bij twee vissers. Lore valt al snel in slaap, maar Martijn mag ook meevissen. Bij de eerste beet is het direct prijs. Een grote vis hangt eraan, maar de lijn is niet sterk genoeg. Alles wordt kapotgetrokken en Martijn stopt dan maar wijselijk met verder te vissen. We rijden verder richting het zuiden en onderweg maken we nog een tussenstop in GinGin. Martijn zijn familie heeft immers een cadeau naar hier gestuurd en dit gaan we ophalen. Martijn is door het dolle heen, er zit een (grote) fles Duvel in! Voor Lore was er ook wijn, maar die is onderweg gesneuveld. Ook nog in het pakketje: chips, kraslootjes, nootjes, ferrero rochers en kerstkaarten.

De volgende dag belt Martijn naar zijn oma om haar proficiat te wensen met haar verjaardag. Ze is superblij met het telefoontje. We hebben vandaag eens goed doorgereden en gaan slapen op een camping in Mandurah, 450km zuidelijker dan deze morgen. In Mandurah wandelen we rond in het stadje en kopen we na ruim 4 maanden eindelijk een zonnebril voor Martijn. We rijden daarna wat verder naar het zuiden, naar Bunbury. Hier spreken we weer af met een koppel waar we twee maanden geleden mee op wijntoer waren geweest. We gaan eerst een avond bij hun wat drinken en op Martijn zijn verjaardag gaan we nogmaals een wijntoer doen.

De dag voor Martijn zijn verjaardag rijden we al verder naar Busselton. We hebben wat moeite om een betaalbare camping te vinden, omdat ze hier zelfs 99$ durven te vragen voor één nacht voor een campingplaats. Echt schandalig, maar we vinden nog een goedkopere voor de, ook nog dure prijs, 40 dollar.  Lore gaat nog shoppen vandaag, op zoek naar cadeaus voor Martijn. Martijn profiteert er dan maar van en gaat eindelijk naar de kapper, op vraag van vele mensen in België. Één cadeau krijgt hij een dag op voorhand al, we gaan die avond naar de drive-in movie. Dit is echt wel eens sjiek om te doen. Iedereen met een pick-up draait zijn auto en legt zich achter in de auto. Ze hebben er stoelen instaan ofwel een matras met dekentjes. Wij blijven in de auto zitten, maar we hebben bier en chips! De volgende ochtend krijgt Martijn zijn gewenste verjaardagstaart. Stokbrood met nutella én kaarsjes. Na het ontbijt vertrekken we met het koppel op wijntoer. Bij de eerste stop proeven we verschillende likeuren. Zeer lekker, maar ook straffe boel. Lore voelt het al vrij snel en als we daarna ook nog wijn gaan proeven, is Lore heel blij wanneer het lunch is. We bezoeken ook nog een brouwerij, een chocoladefabriek en nog een wijnproeverij en daarna zetten ze ons terug af aan ons caravanpark. In dit stadje is er nu een festival en Martijn heeft op zijn verjaardag vuurwerk en een kampvuur met een Aboriginal dans erbij.

We laten de volgende dag onze auto nog eens op service gaan en rijden door naar Dunsborough. We kunnen hier slapen op de oprit van een kennis van ons. Zeer gemakkelijk, want campingplaatsen zijn hier moeilijk te vinden en ze zijn duur. We bezoeken hier op één dag tijd de drie grotten in de buurt. Echt schitterend mooi om eens te zien en erna gaan we nog langs een wijnproeverij en een chocoladefabriek. We gaan ook nog langs een drankenhal om voor Martijn ook wat bier te halen. Hij vindt er zelfs DUVEL!!! 8,99 $ voor één flesje duvel, maar deze wordt toch gekocht!

Back on the road!

Sunday is the birthday of Clinton and they have invited 35 people on lunchtime. Narelle and Lore were  cooking  lots of things the days before. Every day we can take a swim in their swimming pool as this is great to have a cool down. As well the nights are staying hot. Lore told Martijn that she heard already 2 nights in a row a mouse but Martijn didn’t believed her as he didn’t hear anything. The 3rd night Martijn got awake as well from the noise. He saw immediately the mouse and was the whole night awake to catch it. Unfortunately even in a car, there are too many spots to hide for a mouse. So at 5h30 in the morning we went for a run as Martijn couldn’t sleep anymore. Later the morning we received a mouse trap from Clinton and the next night the mouse already trapped in it.

The next day we decided to paint finally our car. Lore drew the letters on a carton and cut them. Now only the paint and we can start. The 1St letter wasn’t that nice because it was more difficult than we expected. But we finished it. We painted Steven’s way of life: live your dreams. At the back of the car we also painted 2 kangaroo’s. If you go to the photo’s you can see the result.

Martijn also went again hunting with Clinton. As his jeep was broken down, they went with the quad. Martijn was sitting on the back with the shotgun in his hand. On this way it was more difficult but he still could shot a rabbit, 2 feral cats and a fox. The next day will be the birthday of Clinton. Everyone will come around noon to have lunch. Apparently in Australia it is the habit that everyone takes his own drinks to the birthday party. Really funny view to see the people coming with an eski. When everyone left the party, we continue the party in the swimming pool with some beers and cocktails the whole evening long. This was also our last night here. The next day we can finally continue our road trip. The 1st night we sleep next to the road, near the beach and sea. Very beautiful location. Together with 2 fishers we are enjoying of the sunset and some beers . Lore already falls asleep really soon and Martijn could try to catch a fish as well. He already has luck with his first bite but unfortunately the fish is too big and the line is too weak to hold him. Finally the line broke down and Martijn is clever enough to stop fishing that evening. The next day we are heading further southward’s and make again a stop in Gingin. Martijn’s family sent a package and in meanwhile it finally arrived. Martijn is so happy because he got a big bottle of Duvel! But as well for Lore there was a bottle of wine inside. Unfortunately the bottle didn’t survived the trip. Martijn also got some chips, lottery tickets, peanuts, ferrero rochers and Christmas cards.

The morning after Martijn calls his grandma to wish her a happy birthday and he want to be sure to have the best surprise for her. We drove lots of km’s today and staying the night on a campingpark in Mandurah, 450km’s more southern then this morning. In Mandurah we have a walk in the city centre and after 4 months we finally buy some sunglasses for Martijn. Next place to stop will be Bunburry. We will meet again the couple we knew from  2 months ago. The 1st evening we drink something at their place and the next day on Martijn’s birthday we ll have again a wine tour. The day before his birthday we had to drive to Busselton. As it are the school holidays over here, it is difficult to find a cheap spot to stay the night. The prices of powered campsites are 99$, really expensive. Luckily we find 1 park where we can pay a price that is a little bit more cheaper, 40$. Today Lore can go shopping, looking for some presents for Martijn. Martijn takes benefit of this and goes finally to the hairdresser. This was on request of lots of people from Belgium. This evening Martijn already get 1 present: a drive-in movie. Really unique and fun to do! Everyone with the pick-up is turning his car and put themselves at the back. They have chairs, mattresses, blankets. We take our speaker and stay in the car with beer and chips. The next morning Martijn receives his whishing birthday cake. A French stick with Nutella and candles on it. After breakfast we leave with the couple on a wine tour. At the first stop we already have to taste some liquors. Really good, but really strong. Lore feels it quit quickly and if we are tasting after that also wine, she will be really happy when it is lunchtime. Besides that we visit as well a brewery, a chocolate factory and another winery. In the evening we are back and we still are lucky as the summer festival has been started in the town. We watch a bonfire with aboriginals that are dancing and to finish the evening there are still fireworks.

The following day we have to go with the car on service and after that we heading to Dunsborough. We can stay at the driveway of an acquaintance of us. Really easy as the camping sites are as well very expensive in this region, the Margarite river. We are visiting on 1 day, 3 caves in a row. Magnificent to see and before going home we stop at a winery and a chocolate factory. We also pass a liquor store to get some beers and wines. Martijn even find Duvel!! 8,99 for 1 little bottle of Duvel  but we still buy it as it has been some months Martijn could not drink his favourite beer.