Terug naar Perth/ Back to Perth

15 november 2012 - Perth, Australië

Normaal vertrokken we vandaag, zondag, richting Perth, maar we hebben ons weer laten verleiden om paar dagen langer te blijven bij de familie Hutchinson. Martijn gaat mee helpen de windmolen te maken, die ervoor zorgt dat de varkens van de familie drinkwater krijgen. Dit is geen gemakkelijke klus, want hetgene wat vervangen moet worden, ligt 30 meter onder de grond. Na 5u palen losdraaien en erna terug alles in elkaar zetten, is het toch gelukt. Gelukkig kwam er na 3u de eerste verlossende pint en naderhand ging alles een stuk vlotter! Maandag heeft Narelle voor ons nog zelfgemaakte, lekkere lasagna gemaakt. Deze heeft ze speciaal voor ons gemaakt om mee te nemen. Daarna hebben we Lore ook eens leren schieten met de geweren. We hebben wel maar op rotsen geschoten, omdat Lore geen beestje wou doodschieten. Ze verschoot ervan dat deze geweren zo luid waren, maar vooral van de terugslag viel ze achterover. Hierna zijn we nog één keer met de quad gaan rijden en dinsdagochtend hebben we de familie verlaten. Indien we hier terug langskomen volgend jaar, gaan we hier zeker terug op bezoek!

Nu gaan we richting Perth om daar werk te zoeken. Eerst gaan we nog langs Yanchep National Park. Hier zien we onze eerste koala in Australië! Onderweg zagen we ook twee dode slangen op de weg, dus ze zitten hier toch. In Perth solliciteren we allebei bij verschillende hotels, bars en restaurants, maar voorlopig zonder succes. We spreken dan af met onze Nederlandse vriend Ruben, die nog steeds in Perth aan het werken is (ondertussen toch ook al 6 weken). ’s Avonds krijgt Lore toch telefoon van een hostel, ze zijn geïnteresseerd om haar werk te geven. Ze legt een interview telefonisch af en nu is het weer afwachten. De volgende dag gaan we een half dagje naar Penguin Island. Dit zou normaal heel mooi zijn, maar valt ons dik tegen. We zien geen enkele pinguïn, enkel maar bescheten wandelpaden, omdat het hier vol zit van de meeuwen. Gelukkig zitten hier ook veel pelikanen en kunnen we die toch weer van vrij dichtbij zien. Om pinguïns te zien in het discoverycenter (lees: een houten gebouw, zo groot als onze living), zouden we nog 15 dollar moeten bijbetalen. Dit doen we niet, maar toen niemand keek, zijn we toch even binnengeglipt. Een kinderzwembadje met 5 pinguïns in, meer was het niet. Waren wij blij dat we dat geld toch niet hebben weggegooid.

We gaan naar een nieuwe camping, mét jacuzzi en zwembad. Vreemd genoeg is deze goedkoper als alle andere campings waar we al hebben geslapen. De volgende dagen zoeken we verder naar werk, helaas zonder resultaat. Omdat op zoek gaan naar werk en er geen vinden zeer frustrerend is, gaan we ook op zoek naar vrije tijd. We zijn eens gaan lopen, een zeer mooie boswandeling gaan maken van 16km en de volgende dag een wandeling gemaakt bij een waterval. Nog steeds blijft elke telefoon die we doen negatief en elke mail onbeantwoord.

Today it is Sunday and our plan was heading back to Perth. That plan has been changed  again. The family convinced us to stay a few days more with the family.

Martijn will help Clinton to fix the windmill that takes care for the water of the pigs. This wasn’t an easy job. The thing they have to replace, will be found 30m under the ground. After 5 hours work they finally did it. Luckily, Lore came after 3 hours with a beer and after that, everything went better. Monday Narelle made us a homemade lasagne, only for us. We could take the leftovers with us on our trip. After that, we could shoot with the big guns of Clinton. We only shoot on rocks, because Lore doesn’t want to kill any animals. She was amazed by the loud sound of the guns and especially the recoil surprised her. She fell down after a shot, but Clinton stood behind her to catch her.

After this we drove once more with the quad. And then finally on Tuesday we left the family. If we pass by next year we will visit them again!

Right now we go back to perth to find a job over there. On our way to Perth we make a stop at the Yanchep National Park. For the first time in Australia, we see a koala! So cute animals, hanging so relaxed in the tree’s. On the high way, we saw as well 2 snakes. Yes people, snakes do exist in Australia. In perth we apply for several jobs in hotels, bars, restaurants but at the moment without any luck. We also meet our Dutch friend Ruben, who is still in town working as a painter. In the evening Lore got  a phone call from a hostel who want to give her a reception work. The interview was by phone, the only thing right now is waiting on a call back. The next day ll go to Penguin Island. This supposed to be beautiful but it isn’t that great. We don’t see any penguins only shitted walk trails because of the many seagulls on the island. Luckily there are plenty of pelicans which we can see really close to us. To see the penguins you have to pay 15 dollar to have access into the discovery centre ( a wooden bungalow as big as our living room). We didn’t pay for this but when nobody was watching, we went inside. It was only a kids pool with 5 penguins inside. What  a luck we didn’t pay for this.

This afternoon, we are going to a new camping, with Jacuzzi and pool. Weird enough is this camping site cheaper than the others where we have stayed. The next days we keep on looking for a job but without success. Because of the frustrations for not finding a job, we search for some fun things to do. We went for a run, made a beautiful bush walk of 16km, another bush walk at a waterfall. Still the phone calls are negative and mails unanswered.