Werk gevonden! We found work!

24 november 2012 - Gingin, Australië

We hebben eindelijk een mail terug gehad! Martijn mag maandag op interview gaan voor een job in een restaurant in Perth. We besluiten wel om een paar dagen nog naar het zuiden te gaan, de wijnstreek in! Onderweg doen we nog eerst een wandeling in Serpentine National Park en daar komen we weer kangoeroes tegen op ons pad. Leuk voor Lore, want zij telt nog steeds de levende kangoeroes. We hebben zelfs zoveel geluk gehad dat we ook een baby kangoeroe in de buidel hadden kunnen spotten. Wanneer we vertrekken voor onze wandeling zegt de ranger dat we moeten oppassen voor teken en slangen. We worden allebei gebeten door een teek, die we vakkundig verwijderen met ons tekenpincet, maar een slang komen we gelukkig niet tegen. We kunnen na onze wandeling ook zwemmen in een meer met een waterval. Zalige afkoeling, want de dagen worden heter en heter in Australië. We slapen op een parking, naast de snelweg. Net wanneer we aankomen komt een man ons nog waarschuwen voor de vele slangen in de buurt. We zijn voorzichtig wanneer we de auto uitstappen, maar zien gelukkig geen slangen.

De volgende ochtend geraken we met mensen aan de praat wanneer we aan het wandelen zijn. Zij gaan de volgende dag een wijntoer doen en nodigen ons uit. Hier kunnen we natuurlijk geen nee tegen zeggen. We houden het vandaag rustig, met een dagje aan het strand. Ook aan dit strand zien we weer een paar dolfijnen, toch altijd leuk als je aan het zwemmen bent. We slapen weer op dezelfde parking, maar gelukkig weer zonder slangen. De volgende ochtend zijn we alweer om 6u op en om half 8 zijn we in Bunburry. Hier zitten al veel mensen in de zee en blijkbaar is het vandaag Bunburry Triathlon. Leuk om eens te zien, ze hebben toch allemaal héél erg goed materiaal (wetsuit, fiets, helm, fietschoenen, loopschoenen). We gaan daarna naar het koppel en ze nemen ons en nog een ander koppel mee naar de wijnstreek. Het koppel is van Bunburry zelf en gaat dikwijls hier op wijntoer, dus ze kennen de eigenaars en de streek. Voor ons is dit heel leuk, want nu zien we alles zonder te betalen voor een wijntoer (normaal 90 dollar per persoon). We gaan op verschillende plaatsen een paar wijntjes proeven en ’s middags eten we met ons allen op een heel mooie locatie, tussen de wijnranken. Het werd tijd dat we wat gingen eten, want die wijntjes komen toch aan. Op drie plaatsen krijgen we in totaal 15-20 soorten wijn én bubbels om te proeven. Namiddag gaan we nog naar een brouwerij, wat Martijn natuurlijk nog toffer vindt. We zijn vandaag ook naar ‘Gnomesville’ geweest. Dit is een plaats in het bos waar duizenden tuinkabouters staan. Wel eens leuk om te doen, want deze tuinkabouters worden er gewoon door onbekenden ingezet en er zijn wel heel originele dingen bij, zoals Gnoamie Campbell.

Na deze leuke dag gaan we nog iets drinken bij dit koppel en we gaan nu zelfs op een parking slapen in de stad. Hopelijk komt geen ranger ons deze keer wakker maken. Om 5u ’s morgens worden we wakker gemaakt door sproeiers die op onze auto gericht staan. We staan dan maar op en Lore is om half 6 al vertrokken om te gaan lopen. Ondertussen heeft ook zij een mail gehad om ergens te gaan werken. In een hotel in GinGin, 80km boven Perth en op het platteland. We bellen hun en ze kunnen ook voor Martijn wel werk vinden. Martijn gaat niet meer naar zijn interview, maar we rijden gewoon door naar GinGin. Lore mag hier beginnen in dit hotel en Martijn kan maandag in een boerderij beginnen te werken. GinGin is een klein dorpje, met heel veel boerderijen in de buurt en toch wel wat vreemd volk voor ons. In dit dorpje is niets te doen, behalve werken en naar het zwembad gaan, op zoek naar afkoeling! Lore haar eerste shift begint om 17u en eindigt om half 10. Het valt haar wel mee, maar het is toch serieus aanpassen. De drankjes zijn hier anders en de mensen praten in dialect Australisch Engels. Het is een klein hotel, dat vooral leeft van de bar en het restaurant en je merkt dat het volk enkel maar deze bar hebben om zich eens ‘uit te leven’.

Finally we received a mail back from an employer! Martijn can go on a interview for a job in a restaurant in Perth. We decide to go first a few days further south, to Bunburry. This is the first city where the many wineries are. On our way to there, we first make a stop in Serpentine National Park. We see kangaroos before we start our walk and this is good for Lore because she still counts the kangaroos that are alive. Before we start, the ranger warns us for the many snakes and ticks in the forrest. We both get bitten by a tick, which we remove competent with our tick tweezers, but fortunately we don’t see a snake. After our walk we can swim in a lake with a waterfall. This is amazingly refreshing for us, because the days get hotter and hotter in Australia. We sleep on a parking next to the highway and just when we arrive there is a man that warns us about the many snakes in the neighbourhood. We are careful when we exit our car, but luckily we don’t see any snakes (again).

The next morning we make a walk in Bunburry and start talking with a couple. They are going for a wine tour the next day and asks us if we want to join them. Off course we don’t say no to that, especially Lore is very excited! The rest of the day we have a calm day on the beach. We see some dolphins while we’re swimming and that’s always nice to see. We’re going to sleep again on the same place, but again no snakes.

The next morning we are already awake at 6am and at 7.30am we arrived in Bunburry. A lot of people are already swimming. Apparently it is Bunburry Triatlhon today. Great to see, they all have very professional equipment (wetsuit, bike, helmet, shoes). After that we are going to the couple and together with another couple we are driving to the wine region. The couple we met is from Bunburry and they go often on a wine tour. They know the owners of the wineries and the region very good. This is great for us because now we see everything without paying for a wine tour that normally cost 90$ per person. We will taste on several places many different wines. At lunch time we eat at a beautiful location between the wine ranks. Good that we eat something because we already drunk 15 to 20 different wines and bubbles. In the afternoon we also visit a brewery especially for Martijn. He likes this very much. Today we also went to ‘Gnomesville’. This is a place in the middle of nowhere full of Gnomes. Nice to see this because there are standing very original Gnomes like ‘Gnomie Campbell’.

After this lovely day, we are going for an after drink with both of the couples at their caravan. Today we sleep at a parking in the city, because we drank something and aren’t allowed to drive to the parking outside the city. Hopefully a ranger doesn’t wake us again at 5.30. At 5am we wake up, but not by a ranger, but by sprinklers that go on and are directly pointed at our campervan. We get up and Lore goes for a run at 5.30 in the morning. In the meanwhile, she finally got a mail to work somewhere. In a small hotel in GinGin, 80km north of Perth and on the countryside. We call them and they can also find a job for Martijn. Martijn doesn’t go to his interview in Perth, but we go directly to GinGin. Lore can start the next day behind the bar in the hotel and Martijn can start Monday on a farm.

GinGin is a very little village, with lots of farms in the neighbourhood and a little bit strange people, we think. Except working and going to the pool there isn’t something to do in this little village. Lore her first shift starts at 5 pm and ends at 9.30 pm. She can handle the job, but it’s strange in the beginning. The drinks are different then in Belgium and the people talk with an Australian dialect, what isn’t easy to understand. It’s a small hotel, that has to live from the bar and restaurant and we notice that the people only have this bar to let themselves go!