En toen waren we met twee..

11 juli 2013 - Darwin, Australië

We gaan onze laatste reis maken met de auto, voordat we deze proberen te verkopen. We rijden nog naar Litchfield en Kakadu National Park. Het eerste park waar we naartoe gaan is Litchfield. Dit is echt een heel erg mooi park waar we verschillende wandelingen doen. Het park heeft heel veel watervallen en onder aan de watervallen mogen we telkens gaan zwemmen. Dit is een van de weinige plaatsen waar geen krokodillen zitten. We verblijven hier twee dagen, zodat we al de wandelingen kunnen doen.

Vervolgens rijden we door naar Kakadu. Om hier te geraken moeten we eerst letterlijk door het vuur gaan. Ze waren het bos gecontroleerd laten afbranden, maar door de felle wind was het vuur ook aan de overkant van de weg geraakt. Dus nu moesten we door de rook, tussen de vlammen rijden. Lore had toch wel schrik, maar gelukkig was dit maar 50 meter ver. Wel vreemd om hiertussen te rijden, want we voelden de hitte in de wagen. Toen we verder over een brug reden zag Martijn een krokodil op de oever, onze eerste wilde krokodil!! In dit nationaal park mag je nergens zwemmen, want hier zijn heel erg veel krokodillen. We kamperen dicht langs het water, maar zien geen krokodil meer die avond. Wel moeten we binnen vluchten omdat hier duizenden grote muggen zitten. De volgende ochtend gaan we naar een billabong, een rivier met hoog gras erlangs. Hier zien we weer een krokodil in het water. We rijden weer verder naar Ubiir, het noordelijkste punt van dit park. Daar is een rivier waarbij hoogtij de zee over een brug geraakt (we zitten 150km van de zee af). Aan beide kanten van die brug konden we krokodillen zien, die grote vissen willen vangen die mee met de zee komen. We zagen ook nog vissers op die brug staan, terwijl een krokodil over de brug kwam. Echt heel erg zot dat die mensen daar 5-10meter vanaf bleven staan. De volgende dag besluiten we om nog één keer gek te doen in Australië. We hebben een helikoptervlucht geboekt. Echt een super ervaring. Het was maar een kleine helikopter waar enkel wij twee en de piloot in zaten. We vlogen over het nationaal park en konden vanuit de lucht krokodillen, wilde varkens en wilde paarden spotten.

We rijden terug naar Darwin en proberen hier onze auto te verkopen. We brengen flyers naar alle hostels en op internet staan ook advertenties van onze auto. Nu is het afwachten als we reacties krijgen. Om de tijd om te krijgen gaan we naar een waterpark in de buurt, sporten we wat, genieten we van het goede weer en gaan we naar een park in Darwin. Hier in dit park is een groot meer waar we mogen zwemmen en mensen waren hier ook aan het peddelborden (grote surfplank waar je op staat en met een roeispaan jezelf voortbeweegt). Om zoiets te huren moest je veel geld betalen, dus vroeg Martijn maar aan een paar meisjes als wij die ook mochten gebruiken. Het mocht en het was toch moeilijk om hier op te kunnen (blijven) staan.

We krijgen toch reactie op onze auto en besluiten om deze in Darwin dan te verkopen. Een andere mogelijkheid was doorrijden naar Sydney, maar dit was toch nog een rit van 4000km. Nu dat we onze auto gaan verkopen, mogen we weer op zoek gaan naar hostels. In Darwin zijn deze extreem duur, 33 dollar per persoon om op een 6persoonskamer te mogen liggen. We gaan dan maar op zoek naar een goedkope manier om tot Sydney te geraken. We vinden een relocationscar, een auto van een verhuurbedrijf die verplaatst moet worden. We kunnen met deze auto rijden tot in Brisbane en daar gaan we de vlucht nemen naar Sydney, dat is een pak goedkoper.

Nog voordat we de auto verkopen, gaan we deze eerst mogen uitmesten. We hebben hier 10 maanden in geleefd en dat is toch wel te merken. We hebben zoveel spullen in de auto en die kunnen we niet meer meenemen. We gooien alles naar buiten wat we weg gaan gooien en in totaal mag ik toch 15 keer naar de container lopen met volle zakken in mijn handen. Nog hebben wij veel te veel bij, zodat we heel gepakt en gezakt aankomen in onze hostel. Het is vreemd als onze koper wegrijdt met de auto. Zoveel goede herinneringen hadden we aan die auto, maar toch goed dat hij nu al verkocht is. We blijven nu 4 nachten in een hostel voordat we naar Brisbane gaan rijden.

En toen waren we nog maar met twee / And now we’re again with two

We arrived at a point where we want to make the last trip with our car before we want to sell her. Our trip goes to Litchfield and Kakadu National Park. The first stop will be Litchfield. It is again a very beautiful park with some amazing walks. You see lots of waterfalls where you even can swim in the beautiful lake of it. It is one of the places where it is allowed to swim because there are no crocodiles here. We stay here during 2 days to enjoy of all the walks and swim moments.

Afterwards we travel further to Kakadu. We have to drive literally through the fire for getting into the park. At the moment we were driving there, there were control fires. But because of the heavy wind the fire got to the other side of the road. So we drove to through the smoke and flames, we really felt the heat of it inside our car. Lore was scared but luckily it was only 50 meters far. Suddenly when we were driving over a bridge, Martijn pulled over the car because he thought he saw a crocodile. And yes indeed, our first wild crocodile was enjoying of the sun on the riverbank with his mouth open! It is not allowed to swim in this national park as there are lots of crocodiles who live here. That evening we are camping close to the water but we didn’t saw any crocodile anymore. Although we still had to run inside as there were thousands of big mosquitos here. Incredible! The next morning we go to a billabong, a river with high weed around. Again we see a wild crocodile in the middle of this billabong! That day we also go to Ubiir, the most northern part of the park. You have a river over here with that is floating with the tides of the ocean (the ocean is still 150km away). At both sides of that bridge (actually just a road) we could see crocodiles who wants to catch the big fishes that comes from the ocean. There were also fisherman fishing on that bridge while a crocodile swum over the floated bridge. Really crazy only staying like 5-10 meters far. The next day we decided to do still 1 last time something crazy in Australia! We booked a helicopter flight! Such a great experience! It was a little helicopter were only the two of us and pilot were in. We were flying over the national park and could spot some crocodiles, wild pigs and wild horses from out the sky!

We are driving back to Darwin after those amazing days and start to sell our lovely car. We are making flyers and put them in every hostel. Also on the internet you can find some ads. And now waiting until that first reaction. In meanwhile we visit a free waterpark in the neighbourhood, we do some sports, enjoying of the good weather and visit a park in Darwin itself. This is a very nice park with a big lake where you are allowed to swim. We have the chance we could paddleboard here (a big surfboard were you can stand on and move yourself with a paddle. To hire this you had to pay lots of money but Martijn asked some girls if we could lend it from them. It was hard for him but for Lore it was much easier to keep standing on it.

Suddenly we do got a reaction for our car and decided to sell it here in Darwin. The other possibility was driving further to Sydney, but this would be again a trip of 4000km. Now we are going to sell our car, we do have to search again hostels. We discovered that these are  very expensive in Darwin, 33 dollar each for a night to sleep in 6 dorm room. After we are searching the cheapest solution to get back in Sydney. Finally we find a relocation car, a car from a hire company that needs to be replaced. We have a car where we can drive from Darwin to Brisbane and in Brisbane we can take a cheaper flight to Sydney. This is much cheaper in total and more fun as we can drive again with a car through Australia which isn’t ours.

Before we sell our car officially, we have to do a big cleaning! We lived like 10 months in this car and you really notice it. We have so many things in our car which we can’t take with us. We throw everything outside and Martijn has to go at least 15 times to the container with full hands. Still we are packed like crazy ones but we arrive the hostel. Then the moment arrives when we our purchaser is driving away with our car. So many good memories we had but good that it is already sold, no more stress and again money in the pockets! At the moment we are staying 4 nights in a hostel in Darwin before we can drive to Brisbane. So we enjoy of the sun and beach!