Mooi, maar vermoeiend!

28 oktober 2016 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

We spreken op dinsdag af met Max en Laura, het Duits koppel wat met ons had gewerkt in Auckland. Zij zijn nu hier in Queenstown aan het werk en werken gemiddeld 60-80 uren per week (combinatie van twee jobs). We hebben een leuke dag met hun en zij laten ons Arrowtown zien, een klein dorpje buiten Queenstown. We gaan hierna nog iets bij hun drinken in een klein appartementje en daarna gaan wij naar ons slaapplaats, vlak aan het meer. De volgende ochtend zien we pas hoe mooi we staan. Vlak aan onze campervan het meer met aan de zijkanten de bergen met nog sneeuw op, wat een locatie! We hebben ook nog superweer, dus een ontbijtje buiten is mogelijk! We wandelen een rondje langs het meer, 8km, en genieten vooral van het zicht.

De volgende dag maken we het meer uitdagend. We gaan de Ben Lomond beklimmen. Dit is de hoogste piek bij Queenstown en deze berg is 1748m hoog. Het is een stralende dag en gepakt met onze lunch beginnen we aan de klim. We moeten 1400m klimmen en vooral Martijn heeft hier de nodige moeite mee. Eenmaal boven, in de sneeuw, genieten we van een prachtig uitzicht en onze lunch! Wat een overweldigend uitzicht, we genieten hier een half uur van, tot de koude wind ons terug naar onder dwingt. De tocht naar onder gaat voor Martijn vlotter, maar voor Lore wat minder vlot. Eenmaal terug aan de camper, rijden we verder richting Wanaka. Ook hier hebben we een slaapplek langs het meer en kunnen we buiten koken. Martijn geniet sinds heel lang nog eens van een duvel, wat is hij toch weer in zijn nopjes!

We worden weer wakker onder een stralende zon en kunnen weer op een prachtige locatie ontbijten. We rijden door naar Wanaka en gaan hier de Isthmus Peak wandelen. Een wandeling van 16km en hier gaan we stijgen tot 1386m, weeral naar de sneeuw. Vandaag voelen we de benen van gisteren nog, maar al bij al gaat deze wandeling wel vlot. Ook hier weer een supermooi uitzicht en een leuke lunch, met aan beide kanten van de berg meren en besneeuwde bergen. We zijn wel uitgeput wanneer we terug beneden zijn, maar wel twee prachtige wandeldagen achter de rug.

Eenmaal terug in Wanaka genieten we eens van een rustige dag. Lunchen aan het meer, een kleine en vooral vlakke wandeling doen en erna een aperitiefje aan onze camper. We zien veel jetski’s en boten op het meer, maar het lijkt ons toch nog ijskoud om in het water te zitten. We rijden door naar Glenorchy, een van dé topplaatsen om mooie wandelingen te doen!
We besluiten om een wandeling te doen naar een hut, daar te overnachten en dag erna terug te wandelen. Hetgene wat we wel niet wisten op voorhand, is dat de autorit naar daar veel uitdagender is dan we dachten. We moeten over gravelroad (niet ongewoon, dit hebben we al heel dikwijls moeten doen), maar deze keer is de weg echt niet goed. Ook moeten we drie keer een rivier overrijden. Telkens stappen we eerst uit, wandelen we door de rivier en kijken we als het niet dieper is als 25cm. De rivieren zijn niet breed, maar toch is dit iets wat we niet graag doen met onze auto. Gelukkig verloopt alles goed en na een lange rit kunnen we eindelijk gaan wandelen. We wandelen naar MidCaples, een relatief korte wandeling, maar het wordt bemoeilijkt door bomen over het pad. Er is hier immers een storm geweest in de afgelopen dagen en er zijn veel bomen gesneuveld. De wandeling is wederom prachtig, in een vallei tussen de bergen en langs de rivier. Eenmaal aangekomen aan de hut hebben we een mooi uitzicht en genieten we van een aperitiefje. In de hut slaapt ook nog een vreemde Fransman, maar we spelen wel een paar kaartspelletjes met hem. Erna gaan we vroeg bed in, met een mooi uitzicht vanuit onze kamer.

De volgende dag gaat onze wandeling vlot terug naar de auto en de terugrit verloopt ook al bij al vlot. We gaan ons douchen in een camping en gaan erna een terrasje doen op Martin (vader van Martijn) zijn kosten.

Vandaag is het vrijdag en gaat onze auto naar de garage. Er zijn stukken aan en het zal een vrij dure rekening worden (+-1300 dollar), maar dan is de auto wel in orde om onze laatste roadtrip te doen. Morgen is Dana hier en met haar gaan we nog drie weken rondtrekken in Nieuw-Zeeland! Hierna gaan we de auto proberen te verkopen en gaan we richting Azië vertrekken!!

Beautiful, but exhausting!

We get together on Tuesday with Max and Laura, the German couple that worked with us in Auckland. At the moment they are working in Queenstown and are having more or less between 60 and 80 hours a week ( a combination of 2 jobs ) We are spending a very nice day with them. They also show us their home town ‘Arrowtown’, a small village near Queenstown. Afterwards we are still having a couple of drinks with them in their apartment and then we are heading to Lake Hayes where we can stay the night. The next morning we are realizing what a beautiful spot we camped on. In front of our campervan you have the lake and besides that you can see the mountains covered with snow on the top! What a great location and with very lovely weather so breakfast will be outside! Then we will do a 8km hike around the lake and enjoying of the beautiful views we got!

The next day will be a more challenging day! We will walk the ‘Ben Lomond’ mountain. The highest peak of Queenstown, 1748m high. It will be a fantastic day full of sunshine! We take our lunch and warm clothes for on the top and here we go! We have to climb 1400m high and especially for Martijn it was a tough climb. Once at the top and in the snow we got spoiled with an amazing view while we are having lunch! After like half an hour it is getting colder and we decide to go back down! The way down will be easier for Martijn this time and for Lore more harder. Back at our campervan we are heading further to Wanaka. We have a beautiful spot to camp next to another lake. Martijn is excited to cook outside and since long time he can taste again a duvel! He is the happiest kid on earth at this moment!

Another day and another day full of sunshine! We are enjoying of an outside breakfast and deciding to climb the ‘Isthmus Peak’ (in Wanaka) today! It will be again a challenging hike up the mountain! A hike of 16km and we will climb until 1386m high with the last part in the snow. We still feel our legs from the hike of yesterday but after all the walk is going better than expected! Also today we are enjoying of stunning views of the mountains covered in snow and 2 lakes! When we arrive at our campervan, we both have the same feeling: exhausted and in need for a relaxed day!

Once back in Wanaka we are having a more relaxed day: picnic at the lake, a small flat walk at the lake, some geocaching and afterwards an early apero-time! We see lots of jet ski’s and boats on the lake but for us it will be still too cold to go into the water. Although Martijn is a bit jealous on the jet ski’s.

The next day we are heading further to Glenorchy, one of the best places to do hikes! We decide to do a hike to MidCaples hut and stay there the night and come back the day later. What we didn’t knew, is that the drive to there is much more difficult than expected. We had to drive on a gravelroad (this is not unusual), but the gravelroad was really bad and we had to cross 3 rivers. Each time when we had to cross a river, one of us got out of the car, checked how deep it was and where we could drive the best. The rivers weren’t deep or wide, but still, we didn’t liked it to drive through them. Luckily everything went ok and we could finally start our walk. The walk is relatively short, but is more difficult because of lots of trees on the path. There was a storm a few days earlier and a lot of trees broke on the path. After a nice walk in the valley, surrounded by mountains and next to a river, we arrive at the hut. We enjoy the view and have a drink and there is a weird French guy staying also at the hut. We play a few cardgames with him and go early to bed, with a beautiful view from our room. The next day we walk back to our car and the drive back went pretty good. We take a shower on a campground and afterwards have a drink that we get from Martin, Martijn’s dad.

Today it’s Friday and our car has to go to the garage. There are some stuff broken and to fix it, it will cost 1300 dollars. But then the car is fixed for our last roadtrip with Dana. Tomorrow she will arrive in Queenstown and we’re going to travel with her for 3 weeks in New Zealand! Afterwards we’re going to try to sell our car and we’re leaving to Asia, a new adventure!