Terug met twee!! Back with two!!

18 april 2013 - Cairns, Australië

We rijden door naar Townsville! Hier kunnen we de ferry op en gaan we twee nachten verblijven op Magnetic Island. Tijdens de rit naar Townsville worden we voor de eerste keer tegengehouden door de politie. Snel blazen en we mogen alweer rap door. Jammer genoeg kregen we wel geen bobsleutelhanger mee. Op Magnetic Island mogen we nog eens in een echt bed slapen. We slapen in een soort tipi, zelfs met airco. Aan onze slaapplaats is er ook een sanctuary. Hier gaan we naartoe en mogen we heel veel dieren vasthouden (slang, krokodil, echidna, hagedissen, vogels). Maar het hoogtepunt blijft toch dat we eindelijk een koala mogen vasthouden. Hier worden natuurlijk mooie foto’s van gemaakt! We hebben wel een beetje pech met het weer. Het regent heel veel en we kunnen maar een halve namiddag genieten van het strand. Zwemmen kunnen we enkel maar in een afgebakende zone. Rondom is een stingersnet, een net in het water wat de (dodelijke) kwallen moet tegenhouden.

Het blijven wel zalige twee dagen op het eiland. We zijn in de late namiddag ook eens op zoek gegaan naar rockwallaby’s. Soort van kleine kangoeroe die op rotsen leeft. We hadden van ons hostel wat eten meegekregen en dat leverde nogmaals mooie foto’s op. Ons hostel heeft ook zijn avondactiviteiten. De eerste avond doen we mee aan bingo en winnen we voor 70 $ drank en de tweede avond is het trivia avond. Hier zijn we toch niet slim genoeg voor en vallen we buiten de prijzen.

Het weer blijft wel verslechteren en de derde dag vertrekken we al vroeg terug naar het vasteland. Hier is het niks beter en we rijden naar het noorden, richting Cairns. Het blijft continu hard regenen, maar eenmaal aangekomen in Mission Beach gaan we toch een wandeling maken door het regenwoud. Tijdens de wandeling moeten we een rivier twee keer over, maar de brug stond al volledig onder water. We creëren een mensenketting en gaan stapje voor stapje toch over de brug. Het ging vlot en zonder ongelukken hadden we onze eerste wandeling gemaakt door het mooie regenwoud. We slapen op een caravanparking vlak langs het strand en met de zee op de achtergrond vallen we weer direct in slaap.

Volgende ochtend staan we weer op met regen en gaan we toch een wandeling maken van 4km. We worden nat tot op onze onderbroek, maar het maakt de wandeling niet minder mooi. We wandelen in het regenwoud vlak langs de zee. Na ons om te kleden (lees: koffer open en gebruiken als afdak en kleren uitdoen buiten) rijden we door naar de Atherton Tablelands. Onderweg komen we borden tegen van dieren waar we nog nooit van hadden gehoord: Cassowarie en tree kangaroos. We kunnen beiden spotten en je kan ze (half) zien op de foto’s.

We rijden meer door naar het noorden, en omdat het nog steeds blijft regenen stoppen we onderweg zelfs voor een verse warme chocolademelk, de eerste die we drinken in Australië. We rijden verder naar het bekende Daintree Forest, een uitgestrekt regenwoud in het noordoosten van Queensland. We maken hier eerst een wandeling in de Mossman Gorge en kunnen hier zelfs even zwemmen in een zeer koude, maar veilige (lees: geen krokodillen) rivier. Na deze wandeling rijden we verder naar het noordelijkste punt waar we kunnen geraken, Cape Tribulation. Ook dit is weer een regenwoud, maar hier kunnen we niet zomaar geraken. We moeten eerst met de auto de ferry op en daarna moeten we 20km rijden door heel smalle wegen met heel veel bochten. Na een bewogen rit (zelfs overstroomde wegen moeten overrijden) kunnen we beginnen aan de wandelingen. We blijven hier een nacht slapen in het regenwoud, toch eens heel sjiek om te doen.

Daarna gaan we naar Port Douglas, een duurder havenstadje. Vanuit hier kunnen we al gaan snorkelen in Great Barrier Reef, maar dit is nog te duur. We rijden naar de eindbestemming van Jochen en Lobke: Cairns. Hier hebben we wel een tour geboekt naar the Great Barrier Reef. Dit is weer een superervaring. Er zijn veel foto’s die jullie kunnen zien, maar je moet het voorstellen dat je in een groot aquarium zwemt met allemaal tropische vissen met allemaal verschillende kleuren. Na deze dag kunnen we nog een dag relaxen in Cairns en ’s avonds gaan we uiteten en iets drinken, het is immers Jochen en Lobke hun laatste avond. We wilden nog eens een dik feestje bouwen, maar laat wordt het weer niet, dat zijn we hier niet meer gewoon. Na een geslaagde avond en een geslaagde vakantie voor Jochen en Lobke (kijk maar naar al de geslaagde foto’s van de laatste weken!!) gaan we de volgende ochtend naar het vliegveld. We zetten hun terug op de vlieger en wij gaan weer verder met twee rondreizen. Toch weer even een vreemd gevoel om weer met twee door te reizen. Maar voor we vertrekken heeft Lore eerst nog een verrassing voor Martijn. Ze heeft immers stiekem een bungeejump geboekt voor hem. Er was zelfs een promotie en hij mocht twee keer springen. Één keer vooruit en één keer achteruit. Zéér geslaagde verrassing en Martijn vond het natuurlijk weer super.

Back with two!!

We’re going to drive further to Townsville. Here we can go on a ferry and we’re going to stay the next two nights on Magnetic Island. During our trip to Townsville we have to pull over for the police. They check if we had any drinks, but no worries, the drivers were sober. On Magnetic Island we finally can sleep in a real bed again! We sleep in a little tipi and even have air-conditioning in our room. In our hostel there is also a sanctuary. We go to there and can hold lots of animals in our hands (snakes, crocodile, echidna, lizards, birds). But the highlight is off course the koala. After 7 months of traveling we finally can hold one! Lore want to take the koala back home, but unfortunately this isn’t possible. We have a little bad luck on the island, because the weather isn’t too good. We only can enjoy the beach for half an afternoon, the rest of the time it’s raining. We could only swim in a stingersnet in the sea. That’s a net in the sea that have to stop the (deadly) stingers, so we can swim safely.

We still enjoy our days on the island very much. In the late afternoon we even went looking for rock wallaby’s. That’s a sort of small kangaroo what lives on rocks. We got some food for the animals from our hostel and we could feed these animals. In our hostel there were also evening activities. The first night we played bingo and could win for 70 dollars’ worth of drinks. The second night was trivia night, but here we couldn’t win, because we’re just not smart enough ;-).

The next day the weather is going even worse. It rains a lot and we leave back to the mainland. It keeps raining so we drive further up north, to Cairns. We stop at Mission beach to sleep, but before we do, we first do a walk in the rain. We do a walk in the rainforest and when we had to cross a river, the bridge was flooded. We create a human chain and step by step we cross the bridge. It went good and without any accidents we made our first walk through the beautiful rainforest. We sleep in a caravan park just next to the beach, so we fall asleep with the sea in the background.

The next morning we wake up with rain, again. It doesn’t bother us too much and we do a walk of 4 km’s in the rainforest. We get very wet during the walk, even our underwear is soaking wet. After changing our clothes (read: opening the trunk and use this as a roof and change our clothes outside) we drive further to the Atherton Tablelands. Next to the road we see signs with animals we didn’t even knew that exist: the Cassowarie and the Tree kangaroo. We are very lucky that we could spot both of them in the wild and could make a picture (not always that good).

We go further to the north and because it’s still raining and not that warm anymore, we stop for our first hot chocolate in Australia. Our next destination is the famous Daintree Forest, a very big rainforest in the north east part of Queensland. We first make a walk through the Mossman Gorge and we can even swim in a very cold, but safe (no crocodiles) river. After this walk we go to our most northern destination, Cape Tribulation. We can’t get here so easy. We first have to go with our car on a ferry and afterwards we have to drive on a very small and windy road through the rainforest. After a hard drive (we even had to drive over flooded roads) we can start our walks in the rainforest. We also sleep here one night and it’s special for us to sleep in the rainforest.

Afterwards we go to Port Douglas, this is a more expensive harbour town. From here we already can go to the Great Barrier Reef, but here it is too expensive for us. We drive further to the end destination of Jochen en Lobke, Cairns. Here we booked a trip to the Reef. This was a wonderful experience. We made lots of pictures but you have to imagine swimming in a big aquarium with lots of colourful, tropical fish. After this day we relax a day in Cairns and in the evening we’re going to eat something in the city. It is Lobke en Jochen their last night and we want to make a party, but after a good diner and a few beers, we’re too tired to go further. The next day we drop them off at the airport and we travel again with our two. It’s strange again to travel back with two, but we’ll get used to it again. Before we leave Cairns, Lore has a surprise for Martijn. She booked a bungee jump for him and he can make two jumps, one forwards and one backwards. Very awesome to do and she made good pictures of it!!!